W miniony weekend (6-8 maja) poruszający się po Łodzi samochodami mogli zaobserwować ciekawe zjawisko – żywy komiks. Na kilku skrzyżowaniach i kierowców, i przechodniów intrygowali: Rybak, Surfer i Krzyżak, którzy wchodzili z ludźmi i między sobą w swoisty dialog – rysunkową rozmowę.
Ta nietypowa akcja ambientowa była częścią szerszej akcji promocyjnej mającej zachęcić mieszkańców aglomeracji łódzkiej do częstszych wyjazdów na Pomorze.
W miniony weekend (6-8 maja) poruszający się po Łodzi samochodami mogli zaobserwować ciekawe zjawisko – żywy komiks. Na kilku skrzyżowaniach i kierowców, i przechodniów intrygowali: Rybak, Surfer i Krzyżak, którzy wchodzili z ludźmi i między sobą w swoisty dialog – rysunkową rozmowę.
Ta nietypowa akcja ambientowa była częścią szerszej akcji promocyjnej mającej zachęcić mieszkańców aglomeracji łódzkiej do częstszych wyjazdów na Pomorze.
– Jesteśmy blisko – trzy godziny autostradą – szybko, wygodnie i bezpiecznie – przekonuje Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektor Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. – Ta bliskość i komfort podróży to pretekst, by odwiedzać Pomorskie znacznie częściej i odkrywać uroki również tych mniej oczywistych miejsc.
Uzupełnieniem akcji ulicznych była prezentacja kilku miast i regionów pomorskich w galerii handlowej łódzkiej Manufaktury. Tu również największy nacisk, zarówno w specyficznej dekoracji, jak i w samym przekazie komunikacyjnym położono na bliskość regionu pomorskiego poprzez autostradę A1. Lokalna Organizacja Turystyczna KOCIEWIE do wspólnego stoiska zaprosiła tym razem: Starostwo Powiatowe w Tczewie oraz Urząd Miasta i Gminy Pelplin oraz Pelplińskie Skryptorium.
Materiały informacyjne dostępne na ladach koncentrowały się głównie na ofertach dla grup zorganizowanych i turystach indywidualnych miejscowości: Tczew, Pelplin, Gniew oraz Starogard Gdański. Do tego oczywiście niezastąpiona mapka Kociewia wraz z niezbędnikiem turysty i kalendarzem najważniejszych imprez w sezonie.
– Specjalnie na ten wyjazd promocyjny, wspólnie z koncesjonariuszem autostrady AmberOne, LOT KOCIEWIE przygotowała ulotkę – mówi Magdalena Olszewska ze Starostwa Powiatowego w Tczewie, Wiceprezes LOT KOCIEWIE. – A w niej pomorski odcinek A1 wraz z MOPami, węzłami oraz kilometrażem do najważniejszych atrakcji kociewskich. To ta niewielka publikacja cieszyła się największym zainteresowaniem.
Galerie handlowe nie zawsze są najlepszą przestrzenią do dodatkowych promocji – ludzie przychodzą przede wszystkim na zakupy, ale jak twierdzą uczestnicy wyjazdu promocyjnego, zainteresowanych nie brakowało.
– Odwiedzający chętnie siadali za pulpitami Pelplińskiego Skryptorium, by zgłębić tajniki gotyckiej pisowni. Warsztaty najbardziej zaciekawiły najmłodszych, chociaż wśród dorosłych również nie brakowało chętnych – podkreśla Grzegorz Kilian z Urzędu Miasta i Gminy Pelplin – Tego rodzaju inicjatywy to doskonała okazja na promocje naszych pelplińskich atrakcji.
Wśród odwiedzających byli już zdecydowani turyści, zdeklarowani na wyjazd do wybranych miejsc, byli też tacy, co szukali inspiracji, ciekawych ofert.
– Na efekty naszych działań promocyjnych będziemy musieli jeszcze trochę poczekać – podsumowuje Piotr Kończewski z LOT KOCIEWIE – być może nawet, że nie poznamy ich w pełni do końca, ale tak już jest w naszej branży. Tym nie mniej kierunek łódzki naszej promocji jest jak najbardziej właściwy i słuszny. Jak tylko pozwolą środki i możliwości będziemy się starali, wspólnie z naszymi Partnerami, kontynuować takie i inne akcje w Łodzi.